Huishoudelijk reglement Huurdersvereniging De Katterug

 

In dit huishoudelijk reglement zijn de afspraken opgenomen die met de eigenaresse gemaakt zijn en betrekking hebben op de leefbaarheid van ons complex. Met het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ook in met de gedragsregels zoals opgenomen in dit reglement. Het beheer van het complex wordt uitgevoerd door MVGM te Breda.

 

Statuten

Op 29 maart 1993 is de notariële akte verleden bij Notaris Morra te Tilburg en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 40260390.

 

Het Bestuur

Het bestuur van de huurdersvereniging is namens alle bewoners een zelfstandige en onafhankelijke gesprekspartner met/voor zowel de eigenaresse/beheerd/gemeente als ook alle hiervoor in aanmerking komende instanties en instellingen.

Voor de meest recente samenstelling van het bestuur wordt verwezen naar de mededelingenkastjes op de begane grond bij de lifttoegangen of op de website https://vvhkatterug.jouwweb.nl/

 

Klachten

Bij klachten, storingen en/of gebreken welke op grond van de huurovereenkomst door de verhuurder/eigenaar opgelost dienen te worden, dient u de volgens regels in acht te nemen:

1. “klein leed” via de huismeester;

2. Ernstigere problemen via het bewonersportaal op https://mijnhuurwoning.mvgm.nl/ ; of

3. Urgente storingen : Spoed: Dag en nacht bereikbaar Voor spoedgevallen is MVGM dag en nacht telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 088-432 4100.

 

Wilt u een reparatie- of onderhoudsverzoek indienen? Bekijk dan eerst de Onderhoudswijzer om te zien wie er verantwoordelijk is voor de reparatie of het onderhoud: u of MVGM. Indien verhuurder verantwoordelijk is, dan kunt u een melding maken via Servicemelding. Kies dan de optie "Storing".

U dient zich eenmalig met uw autorisatiecode aan te melden voor het aanmaken van een gebruikersnaam met wachtwoord. Deze autorisatiecode heeft u bij aanvang van uw huur ontvangen. Mocht u deze code niet hebben ontvangen of u bent deze kwijtgeraakt dan kunt u die per mail aanvragen via kcc.wonen@mvgm.nl. Na activering van de autorisatiecode zal uw gebruikersnaam en wachtwoord per e-mail worden verzonden waarna u kunt inloggen op het portaal.

Tijdens kantooruren kunt u bellen naar het klachtennummer van MVGM 088 4324631.

 

Er is geen vastgesteld vergaderschema voor het bestuur. De voorzitter bepaalt de noodzaak voor het houden van een bestuursvergadering. Indien u een onderwerp aan de orde wilt stellen, dan kunt u die schriftelijk indienen bij de secretaris. Uiteraard krijgt u na de behandeling schriftelijk bericht.

 

Eenmaal per jaar krijgt u een uitnodiging voor het bijwonen van de algemene ledenvergadering. Voor zover er sprake is van een wijziging van het lidmaatschapsgeld wordt dit dan besproken. In alle andere gevallen blijft dit op het oude niveau gehandhaafd. Bij voorkeur wordt het lidmaatschapsgeld overgemaakt op NL23 INGB 0004 356652 t.n.v. Huurdersvereniging De Katterug.

 

Gedragsregels

 

  1. Het plaatsen van zonneschermen is gebonden aan bepaalde voorschriften. Neem vooraf contact op met de beheerder.

  2. Veroorzaak geen geluidsoverlast:

    – stel uw geluidinstallatie/tv op huiskamersterkte af;

    – het complex is opgetrokken uit een betonskelet. Boren/timmeren etc. veroorzaakt dus per definitie overlast. Daarom wordt u dringend verzocht dit soort werkzaamheden niet na 20.00 ‘s-avonds te verrichten;

  3. In de containerruimte staan containers opgesteld voor diverse soorten vuil. Restafval/karton en papier/PMD worden gescheiden ingezameld. Niet al te grof huisvuil/afval kunt u daar ook beperkt in kwijt. Grotere stukken (meubilair, ijskasten, wasmachines en ander grof huisvuil kunt u door het BAT laten afvoeren of in voorkomende gevallen door een kringloopbedrijf of door het zelf naar de stortplaats te brengen. Plaats het NIET in de containerruimte of het voorportaal.

  4. De galerijen/gangen/trappen zijn weliswaar openbare logistiek ruimtes, maar ook de vluchtwegen binnen het complex. Mede op last van de brandweer is het daar plaatsen achterlaten of stallen van voorwerpen niet toegestaan. Dit geldt met name voor (brom)fietsen, droogrekken, scootmobielen, rollators, vuilcontainers en zakken. Indien het onmogelijk is om dergelijke zaken in uw appartement te stallen dan wordt in overleg met de huismeester/MVGM naar een passende oplossing gezocht.

  5. De hallen en liften zijn geen speelplaatsen. Kinderen spelen graag met liftknoppen en de noodrem. Dit veroorzaakt niet alleen storingen maar ook extra wachttijden. Maak kinderen daarom hierop attent zodat dit zoveel mogelijk voorkomen wordt.

  6. De toegangen naar de bergingen zijn afsluitbaar. Sluit deze na gebruik dan ook af zoals bij de deur staat aangegeven en voorkom daarmee insluiping door ongewenste figuren. Bescherm uw en andermans eigendommen.

  7. De grote woonkamerraam wordt door een schoonmaakbedrijf periodiek gereinigd. U bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van alle andere ramen en omlijstingen.

  8. De galerij voor uw appartement kunt u beschouwen als uw trottoir. Daarom dient u ook ervoor te zorgen dat de afvoeren en de aansluitende putjes schoon blijven. Indien er water blijft staan is dan niet alleen voor u lastig maar ook voor de naaste en onderburen waar mogelijk lekkages kunnen optreden.

  9. In uw appartement staat het u vrij om te roken, maar vanaf uw voordeur tot aan de complex-voordeur geldt een rookverbod!

  10. Het is niet toegestaan beddengoed, wasgoed of andere voorwerpen anders dan binnen het balkon te hangen, dus niet boven de balkonplaten uit en niet zichtbaar aan de straatzijde.

  11. In principe is het niet toegestaan wijzigingen aan te brengen in of aan het appartement, tenzij de beheerder daar vooraf ontheffing daartoe verleent. Voorkom dus problemen bij verhuizing en vraag vooraf toestemming voor het aanbrengen van wijzigingen.

  12. Bij vorst/sneeuw kunnen de galerijen glad worden. Zie ook punt 8, u dient voor een schone galerij te zorgen. Maak daarbij geen gebruik van scherpe voorwerpen of sneeuwruimers, die kunnen de toplaag beschadigen en lekkages veroorzaken.

  13. Laat na het leegmaken van uw brievenbus geen folders of ander materiaal in de hal slingeren.

  14. Voorkom overlast naar andere bewoners door het houden van huisdieren. Mocht uw huisdier onverhoopt de galerij, lift, hal, trap bevuilen, ruim het dan even zelf op.

  15. Wordt er Via de intercom (3x belsignaal) in de hal bij u aangebeld dat kunt u via het beeldscherm zien wie er belt en of u deze persoon toegang wilt geven tot het complex. Laat alleen bekenden toe om overlast te voorkomen. Let ook op als u het complex in- of uitgaat en wie er mee loopt. Probeer insluiping te voorkomen. Ook het uitzetten van de automatische deur moet een uitzondering zijn!

  16. Voorkom zoveel mogelijk verhuizen op zaterdag. Er zijn dan veel meer ‘liftverzoeken’ en intern verkeer vergeleken met andere dagen. Bovendien is het externe verkeer dan ook aanzienlijk hoger want op zaterdag is het markt!